حمایت از تولیدکنندگان باقلوا در گوگان برای تبدیل این محصول به برند ملی
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تبریز از برنامههای ویژه برای حمایت از تولیدکنندگان باقلوا در گوگان خبر داد و هدف را تبدیل این شیرینی سنتی به یک برند ملی خواند و با تأکید بر اهمیت بهبود کیفیت تولید و ارتقاء زیرساختها گفت: با توانمندسازی کارگاههای سنتی تولید باقلوا، میتوان این محصول را به یکی از نمادهای فرهنگی و اقتصادی استان تبدیل کرد.
1403/09/03 - 14:09
تاریخ و ساعت خبر:
1425
کد خبر:
برند ملی - به گزارش فارس از تبریز، سید رامین اسبقی ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران ضمن اشاره به جایگاه ویژه باقلوای سنتی گوگان، اظهار داشت: این شیرینی سنتی ریشه در آداب و رسوم منطقه گوگان بالأخص در روزهای منتهی به تحویل سال و ایام نوروز دارد که این پیوند، ساماندهی و توانمندسازی تولید این شیرینی در کارگاههای تولیدی این شهر که هنوز با روشهای سنتی فعالیت میکنند را دوچندان میکند.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تبریز، ادامه داد: کارگاههای سنتی باقلوا، علاوه بر حفظ میراث غذایی، میتوانند با بهبود زیرساختها و ارتقای کیفیت تولید، باقلوای گوگان را به برندی شناختهشده در سطح ملی و بینالمللی تبدیل کنند.
اسبقی خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان محلی باقلوا، باعث افزایش اشتغالزایی و ایجاد فرصتهای برای صادرات این محصول سنتی میشود که در این راستا، ایجاد بازارچههای دائمی و معرفی این محصول در نمایشگاههای گردشگری، برای ارتقاء جایگاه باقلوای سنتی گوگان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تبریز ضمن اشاره به جایگاه ویژه باقلوا در فرهنگ و آداب و رسوم مردم گوگان گفت: کارگاههای سنتی تولید باقلوا در گوگان بهعنوان بخشی از میراثفرهنگی و اقتصادی این منطقه، با توانمندسازی و حمایت بیشتر میتوانند نقش مهمی در اشتغالزایی و حفظ هویت بومی ایفا کنند.
او بر لزوم آموزش در راستای حمایت از این شیوه تولید سنتی اشاره کرد و متذکر شد: برای توانمندسازی این کارگاهها، ایجاد دورههای آموزشی تخصصی، برگزاری جشنوارههای محلی همچنین ساماندهی تولیدات و ایجاد بستر مناسبی برای فروش، در دستور کار قرار گرفته است.
اسبقی در ادامه با تأکید بر اهمیت بازاریابی و معرفی گستردهتر این محصول سنتی، تصریح کرد: برای حفظ و توسعه تولید باقلوای سنتی گوگان باید به جنبههای نوین بازاریابی توجه ویژهای داشت، از اینرو برگزاری کارگاههای آموزشی برای تولیدکنندگان، آشنایی با روشهای نوین بستهبندی و تبلیغات همچنین بهرهگیری از ظرفیت فضای مجازی، میتواند به معرفی بیشتر این محصول کمک کند.
وی همچنین به نقش مهم گردشگری در معرفی صنایعدستی و غذاهای سنتی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اهداف ما ارتقاء گردشگری خوراکی است، بهطوریکه بتوانیم با همکاری سازمانهای مربوطه، تورهای گردشگری ویژه با هدف آشنایی مسافران با باقلوای سنتی گوگان و روند تولید آن برگزار کنیم.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تبریز در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و تولیدکنندگان محلی و حمایتهای همهجانبه میتوانیم به جایگاه مناسب و شایستهای برای باقلوای گوگان در سطح ملی و بینالمللی دست یابیم و این سنت ارزشمند را به نسلهای آینده منتقل کنیم.
بازگشت به ابتدای صفحه
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 594
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 286
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 278
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 262
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم