مؤلفه‌های قومی مؤثر در برندسازی ملی ایران

امروزه در محیط بین‌المللی «برند ملی» اهرم مورد نیاز دولت‌هاست تا جایگاه خود را در عرصۀ جهانی بهبود بخشیده و مستحکم نمایند.
مؤلفه‌های قومی مؤثر در برندسازی ملی ایران
1403/07/23 - 23:27
تاریخ و ساعت خبر:
119
کد خبر:
برند ملی - رهبرانی که ارزش برند ملی را درک کنند، می‌توانند از تفاوت‌ها و تنوع فرهنگی در جهت ایجاد مزیت رقابتی و برتری استفاده کنند. آگاهی از نگرش‌ها و شناسایی ابعاد مختلفی که بر برند ملی یک کشور تأثیر دارند امری ضروری است؛ از همین‌رو، پژوهش حاضر جنبۀ اکتشافی داشته و از روش کیفی بهره برده است. جامعۀ آماری پژوهش را متخصصین حوزۀ برندسازی ملی تشکیل داده‌‌اند که تعداد این افراد 57 نفر می‌باشد و الگوی ذهنی این افراد براساس روش پژوهش «کیو» مورد شناسایی و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که هشت مؤلفه برای متغیر گروه‌های قومی و شش مؤلفه برای متغیر برند ملی کشف شده‌اند که از این‌میان، بین مؤلفه «فرهنگ قومی» با «تصویر بین‌المللی» رابطۀ مثبت و معنادار و «منافع قومی» با «سرمایه‌های اقتصادی» رابطۀ منفی و معناداری وجود دارد.

نویسندگان

سجاد کردانی1؛ زهرا خرازی محمدوندی آذر* 2؛ محمد سلطانی فر3
1دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی،گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی، دانشکدۀ ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2استادیار گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی، دانشکدۀ ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3دانشیار گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی، دانشکدۀ ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

از اینجا مطالعه کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/119
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 594
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 286
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 278
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 262
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir