کتاب «شکلدهی به هویت ملی در ایران: انگاره وطن برگرفته از تخیل مکان در اندیشههای اسلام و ایران باستان» درباره ایران است؛ کشوری با یک هویت جمعی و دو لایه مهم و درهمتنیده تاریخی: یک لایه عمیق پیشااسلامی که بر فراز آن لایهای اسلامی و بهویژه از قرن دهم هجری، یک لایه شیعی شده است.
گفتگویی در باب شکل گیری و تحول هویت ملی در ایران و جایگاه آن در عصر اطلاعات
گفت و گو با دکتر حمید احمدی، استادِ گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران
امروزه پروژه برندینگ و تصویرسازی ملی یک کشور، به عنصری اساسی برای توسعه تبدیل شده است. از اصول اساسی پروژه برندینگ ملی، گفتمان اعتماد به نفس داخلی برای بازسازی هویت ملی است.
موضوع شهرت سازمانی از سالها قبل توسط پژوهشگران مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. اما موضوع شهرت ملی به عنوان موضوعی جدید در مراحل اولیه نظریهپردازی میباشد.
امروزه در محیط بینالمللی «برند ملی» اهرم مورد نیاز دولتهاست تا جایگاه خود را در عرصۀ جهانی بهبود بخشیده و مستحکم نمایند.
طراحی لباس کاروان ایران در المپیک صدای همه را در آورد