برندسازی ملی ایران در فضای مجازی
راهکارهایی برای بازطراحی تصویر شیعه در رسانه های مجازی
افکار ائمه اطهار را در حوزه های عمومی شهروندان فضای مجازی ترویج دهیم. ساده ترین اقدام می تواند این باشد که برای مثال به اسم هر کدام از ائمه شیعه حساب های توییتری به چند زبان ایجاد شود و جملات و احادیث آنها ترویج شود. خروجی این اقدام ساده قطعا بیش از برگزاری کنفرانس های علمی و بزرگداشت های پرهزینه و کم بازده است.
1403/07/16 - 10:07
تاریخ و ساعت خبر:
4
کد خبر:
برند ملی - شیعه هراسی قدم اول ایران هراسی است. امروزه نام ایران با تشیع گره خورده است و هر اقدام ایران در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی علمی و اقتصادی از سوی مخالفان تلاش برای گسترش تشیع تفسیر و تبیین می شود.
همان گونه که در یادداشت قبلی اشاره شد اقدامات جمعیت اقلیت تندروی شیعه نیز با دروغ نمایی به نام ایران نوشته می شود.
در بستر وب نیز با جست وجوی واژه شیعه به زبان های مختلف نتایج خوبی در موتورهای جستجو به دست نمی آید. یک شهروند اندونزیایی با توجه به ایرانی بودن در مورد تشیع موضوعاتی از من پرسید و در نهایت قانع شد شیعیان مسلمان هستند. با جست وجوی کلمه شیعه به زبان اندونزیایی که بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را دارد، تقریبا هیچ محتوای مثبتی از تشیع به دست نمی آمد. حال آن که یک بار با یک کاربر مالزیایی در یکی از شبکه های اجتماعی گفت وگو می کردم که بر حسب تصادف کتابی به زبان مالایی را در مورد ائمه از سایت تبیان دانلود کرده بود و به حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) علاقه مند شده بود.
همین دو نمونه نشان می دهد به رغم فضای سنگین موجود، زمینه فراوانی برای فعالیت علیه پروپاگاندای موجود وجود دارد و در مقابل کار موثری برای شکستن جو این بازنمایی غلط از شیعه صورت نگرفته است.
در این شرایط که روزانه هزاران شبهه در اذهان جمعیت خاکستری می افتد باید چنین راهبردی داشته باشیم:
در دام بازی های سخیف شبهات و پاسخگویی نیفتیم.
اقدام عاجل این است که در موتورهای جست وجو به کلیه زبان ها یک برنامه مدون تامین، تولید و توزیع محتوا به صورت زمانبندی شده برای اصلاح تصویر شیعه پیاده شود. تئوری توهم توطئه را باید کنار گذاشت و بخش عمده این محتوای تخریبی شکل گرفته را باید به حساب کم کاری و عدم سواد دیجیتال خود بگذاریم.
افکار ائمه اطهار را در حوزه های عمومی شهروندان فضای مجازی ترویج دهیم. ساده ترین اقدام می تواند این باشد که برای مثال به اسم هر کدام از ائمه شیعه حساب های توییتری به چند زبان ایجاد شود و جملات و احادیث آنها ترویج شود. خروجی این اقدام ساده قطعا بیش از برگزاری کنفرانس های علمی و بزرگداشت های پرهزینه و کم بازده است.
راهپیمایی بی نظیر اربعین یک فرصت مناسب برای ترویج زیبایی های روح تشیع است. بایستی از این ظرفیت برای معرفی چهره واقعی تشیع در قالب های مختلف رسانه ای استفاده شود.
در یادداشت بعدی به ضرورت ترویج وحدت اسلامی با نگاه ایرانی در فضای مجازی خواهیم پرداخت.

بازگشت به ابتدای صفحه
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 864
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 736
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 659
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 525
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم