دیپلماسی فرهنگی
دولت جمهوری اسلامی ایران براساس اصل یازدهم قانون اساسی و مبانی دینی حکومت موظّف است سیاست کلّی خود را بر پایه ائتلاف و اتّحاد ملل اسلامی قرار داده و در راستای "تحقّق وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام" کوشش پیگیر به عمل آورد؛ این مهم مستلزم انجام مطالعات مرتبط در ابعاد مختلف خصوصاً عرصه فرهنگی و سیاسی است.
دیپلماسی عمومی، یکی از مهم‌ترین مفاهیم و برجسته‌ترین وجوه ارتباطات بین‌المللی در زمانه ماست. انقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات، پایان جنگ سرد، و افزایش نقش و نفوذ عموم مردم در سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل، باعث افزایش اهمیت و ارتقاء دیپلماسی عمومی در روابط بین‌الملل شد.
آفریقای جنوبی از زمان انحلال نظام آپارتهید و واگذاری حاکمیت به سیاهان دیپلماسی فرهنگی نوینی را به عنوان بخشی از راهکار کلان خود اتخاذ نموده است.
دیپلماسی تبلیغی به‌مثابه یکی از گونه‌های دیپلماسی مضاف، با وجود پیشینه‌ای درخور در تاریخ مسلمانان، تاکنون به‌صورت جداگانه موضوع بررسی و پژوهش قرار نگرفته است.
ایران و قزاقستان، دو کشور با پیشینه‌های فرهنگی و تاریخی غنی، در منطقه اوراسیا به‌عنوان حلقه‌های ارتباطی میان تمدن‌های شرقی و غربی شناخته می‌شوند. تعاملات فرهنگی میان این دو کشور، ریشه در تاریخ مشترک، اشتراکات زبانی و دینی، و تأثیرات متقابل اقتصادی و اجتماعی دارد.
در چشم انداز توسعه ای، کشورهای جذاب و ثروتمند دنیا، مرکز آمال و آرزوهای سیاستمدران، نخبگان، سرمایه گذاران، کارآفرینان و مرکز توجه مردم عادی دنیا هستند. ثروت به خودی خود جذابیت، ارتقاء، شهرت مثبت و برند بین المللی می آورد.
هنر معاصر اسلامی به‌مثابۀ یک ابزار قدرتمند برای توانمندسازی و برندسازی نرم ملت‌های خاورمیانه در حال تطور و تکامل است. این رویکرد هنری ریشه در میراث جهانی اسلام داشته و به شیوه‌های نوین و گاه انتقادی میراث فرهنگی غنی و خلاقیت اسلامی را عرضه می‌کند.
این مستند چهار قسمتی طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد 1403 در چهار قسمت 26 دقیقه‌ای در دو نوبت از شبکه فرهنگ روسیه پخش شد.
با گسترش فناوری اطلاعات، افزایش ارتباطات بین جوامع و رشد آگاهی از اتفاقات و رویدادها در سایر نقاط جهان، دولت‌ها افزایش قدرت نرم خود را به‌عنوان مکملی در کنار قدرت سخت در سیاست‌های کلان خود قرار داده‌اند لذا ساخت برند ملی معتبر برای دولت‌های جهان حائز اهمیت گشته است چراکه بخوبی دریافته اند که هرچه تصویر بهتری از خود و کشورهایشان در اذهان مردم سایر کشورها ایجاد نمایند در پیشبرد اهداف و منافعشان موفق‌تر خواهند بود.
اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی در مرحله نخست و سپس تهیه محتوای خلاقانه و جذاب برای گروه های هدف از طریق فضای مجازی از مرحله اطلاع رسانی تا بازگشت به کشورشان؛ فرصت مناسبی برای معرفی این میراث ملی و در نهایت ارتقای وجهه ملی ایران است.
رسانه آمریکایی ان‌پی‌آر در گزارشی به انتشار کتاب « سفره» پرداخته است

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir