حکمرانی
دیپلماسی فرهنگی با «حکمرانی اسلامی مطلوب» نسبتی مستقیم دارد، زیرا با اشاعه فرهنگ و صنایع فرهنگ محور و با گسترش تعاملات و مراودات با کشورهای مختلف، زمینه ساز و کاتالیزور رونق اقتصادی می شود.
یکی از چالش هایی که در نظام حکمرانی کشور می توان مطرح کرد، پرداختن به این مسئله است که اساساً مختصات حکمرانی در کشور چیست و چگونه باید وضعیت حکمرانی در کشور را پایش و ارزیابی نمود؟ درواقع در نظام های حکمرانی و توسعه ای در جهان مجموعه هایی با عنوان مراکز رتبه بندی، ارزیابی و تعالی حکمرانی یا حکومت داری به ارزیابی وضعیت دولت ها و حکومت ها پرداخته و وضعیت حکمرانی را مورد پایش مستمر قرار می دهند و براساس ایجاد فضای رقابتی زمینه را برای حرکت مستمر جوامع و دولت ها از وضع موجود به وضع مطلوب رقم می زنند. بر این اساس پرداختن به موضوع حکمرانی در سطح کلان و ایجاد سیستم پایش و ارزیابی حکمرانی در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و مجلس شورای اسلامی می تواند نقش مؤثری در کنشگری فضای حکمرانی کشور در این عرصه ایفا کند.
مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، خلاصه سیاستی انجمن بین­ المللی منابع آب (IWRA) را با هدف ارائه توصیه­ های علمی و تحلیلی -کیفی برای سیاست­گذاران در رابطه با اصول OECD در حکمرانی آب، از سیاست تا اجرا را منتشر کرده است. در انتهای این مجموعه درس ­آموخته هایی برای ایران ارائه شده است.
در گزارش «بسته سیاست‌های توصیه‌ای حکمرانی پیشرفت دولت چهاردهم» که به همت چند تن از پژوهشگران توسعه ملی تدوین شده، مجموعه توصیه‌های منطبق بر حکمرانی پیشرفت به دولت چهاردهم ارائه شده است.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir