نمایندگانی از چهارده کشور از 26 تا 29 نوامبر در شیلی ملاقات خواهند کرد تا درباره برندسازی مکان یا موقعیت یابی بین المللی گفتگو کنند. در این یازدهمین نسخه از شورای CIMAP، شیلی استراتژی خود را بر اساس محورهای دموکراسی، تنوع و پایداری ارائه خواهد کرد.
شورای آتلانتیک در گزارشی به بررسی رویکردهای مدیریت تهدیدهای ایران در خاورمیانه پرداخته است.
در پی تلاش آمریکا برای خروج از برجام، ایالاتمتحده با فرمان ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ رسماً از برجام خارج شد. بااینحال در طول این مدت نهادهای دستاندرکار دیپلماسی عمومی و رسانهای ایران چندان نتوانستهاند در راستای نقض فاحش این توافق واکنش مناسبی نشان دهند و آن را در سطح رسانههای مجازی برای مخاطبین ضریب دهند.
همزمان با گسترش دامنه مشارکت چین با عراق در حوزه اقتصادی، این موضوع قوت بیشتری میگیرد که پکن از نفوذ اقتصادیاش برای تحتتأثیر قراردادن میدان سیاست بغداد استفاده کند. درعینحال عراق نیز در چارچوب مناسبات و معادلات در حال تغییر منطقهای به دنبال نقشی مستقلتر و خودمختارتر در منطقه است
کانال پرطرفدار هندی Think School با بیش از ۴.۵ میلیون دنبال کننده در یوتیوب به دلایل شکست ناپذیری ایران در مقابل آمریکا و اسرائیل پرداخته و توصیه هایی را به رهبران هند برای درس آموزی از تجربه ایران ارائه می کند.
بسیاری از مردم میخواهند برندهایی که میخرند در سیاست خنثی باشند—شاید این بیطرفی بتواند یک حد وسط نادر باشد.
برندسازی کشورها بهوسیله روشهای تجاری، پدیدهای نوین و یک راهبُرد مربوط به دیپلماسی عمومی است که با هدف فروش تصاویر جدید و برداشتهای نو از شهرها، کشورها و مناطق به مردم جهان صورت میگیرد. در جهان کنونی کشاکشی بر سر برندسازی رژیم صهیونیستی در جریان است.
امروزه وزارتخانههای خارجه آمریکا و روسیه از رسانههای اجتماعی نظیر توئیتر برای طنین روایتهای ملی و برندسازی ملی خود استفاده میکنند. آمریکا و روسیه درصدند تا تضاد منافع خود را وارد فضای مجازی کنند و جهان موازی را از طریق کانالهای دیجیتالی خود ایجاد کنند. نبرد اصلی آمریکا و روسیه بر سر افکار عمومی بوده تا نظم مورد نظر خود را از طرق برندسازی ملی در جهان موازی دیجیتالی بوجود آورند.
ایالات متحده امریکا سومین کشور جهان به لحاظ مساحت و جمعیت و نخستین کشور جهان به لحاظ ارزش تولید ناخالص داخلی است. این وضعیت، در کنار جایگاه تاریخی این کشور به لحاظ رهبر اقتصاد لیبرال و پیشگام تجارت آزاد بینالمللی موجب شده است که سیاست تجاری این کشور حتی برای کشوری مانند ایران که روابط تجاری ناچیزی با آمریکا دارد نیز از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
. تصویرسازی منفی از ایران، مناسبات تجاری حداقلی و شناخت اندک مردمان دو منطقه از یکدیگر و ضعف های دیپلماسی رسمی، ضرورت و اهمیت تقویت دیپلماسی عمومی ایران در آمریکای لاتین را دو چندان می کند.