مراکز زیارتی مانند قم و مشهد نوعی جهانیگرایی منحصر به فرد را به نمایش میگذارند. برخلاف مراکز شهری مانند دبی، جایی که سلسله مراتب اقتصادی اغلب جوامع را تفکیک میکند، زیارتگاههای ایرانی احساس برابری را میان زائران با پیشینههای مختلف ترویج میدهند. آسیای جنوبیها در بازارها، مساجد و حیاطهای زیارتگاهها با عراقیها، افغانها، لبنانیها و دیگران ملاقات کرده، غذاها را به اشتراک میگذارند و اقلام مذهبی میخرند. این همآمیختگی یک حس مشترک از جامعه معنوی را تقویت میکند و آنان را جدای از اختلافات سیاسی به هم پیوند می زند.
برخی بر این باورند که الجولانی قادر خواهد بود یا غرب او را قادر خواهد ساخت که بر سوریه حکم براند، زیرا رویکرد اطلاعاتی آمریکا در طی دههها بر مبنای حمایت از (اخوان المسلمین – خط قطبی) استوار بوده است. بله، اکثر ناظران و تحلیلگران معتقدند که اسلام مورد نظر آمریکا، مدل اخوانی است که در مقابل اسلام محمّدی اصیل قرار دارد.
یک کاربر کویتی در اینستاگرامی درباره تاثیرپذیری فیلسوف شهیر فرانسوی هانری کربن از علامه طباطبایی می گوید.
دیپلماسی عمومی شیعی جمهوری اسلامی به عنوان بخشی مهم از دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای زمینههایی است که بر اساس این زمینهها، ظرفیتها و محدودیتهای میدان عملیاتی دیپلماسی عمومی شیعی جمهوری اسلامی ایران پدید آمده است.
فلسفه این راهپیمایی نه محدود به شیعه که متعلق به همه مسلمانان است و باید حضور همه طیف ها و فرقه های اسلامی در این رویداد تسهیل شود. رسانه های مغرض تلاش دارند این راهپیمایی را مناسک سازی شیعیان برای کمرنگ کردن حج و در راستای جاه طلبی شیعیان جا بزنند! پوشش هدفمند خدمات رسانی اهالی بومی و غیر شیعه به زائران و حضور کاروان های اهل سنت از کشورهای مختلف که تعداد آنها در حال حاضر هم کم نیست، ضرورت دارد.
افکار ائمه اطهار را در حوزه های عمومی شهروندان فضای مجازی ترویج دهیم. ساده ترین اقدام می تواند این باشد که برای مثال به اسم هر کدام از ائمه شیعه حساب های توییتری به چند زبان ایجاد شود و جملات و احادیث آنها ترویج شود. خروجی این اقدام ساده قطعا بیش از برگزاری کنفرانس های علمی و بزرگداشت های پرهزینه و کم بازده است.
امروزه عربستان سعودی یک امپراتوری رسانه ای به معنای حقیقی و متشکل از 700 شبکه تلویزیونی برای سلایق مختلف طراحی کرده است.