دنیای آینده "عصر تصرف ذهنیت ها" است. ظهور شبکه های اجتماعی و سامانه های جمع آوری اطلاعات غنی شده از مدل های ذهنی و ادراکی ملت ها از یکسو و اوج گیری توانمندی های هوش مصنوعی برای تولید، پردازش، تحلیل و انتشار اطلاعات در مقیاس انبوه از سویی دیگر، امکان جمع آوری اطلاعات تک تک افراد در حوزه هایی مثل بهداشت و سلامت، وضعیت روحی و روانی ، علائق و سلائق و سایر خصیصه های فردی را فراهم آورده و زمینه به کارگیری آنها برای دستیابی به اهداف مختلف را فراهم کرده است.
دیپلماسی عمومی، یکی از مهمترین مفاهیم و برجستهترین وجوه ارتباطات بینالمللی در زمانه ماست. انقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات، پایان جنگ سرد، و افزایش نقش و نفوذ عموم مردم در سیاست خارجی و سیاست بینالملل، باعث افزایش اهمیت و ارتقاء دیپلماسی عمومی در روابط بینالملل شد.
وقوع عملیات طوفانالاقصی و حوادث پس از آن، لطمات سنگینی به اعتبار و حیثیت اسراییل در ایران و جهان وارد کرد و زمینهسازِ تلاش گسترده رسانههای این کشور برای بازیابی تصویر خود شد.
به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط رسمی بین دو کشور محمد بروجردی سفیر ایران در اندونزی با برنامه AMBASSADOR CORNER با مجری گری Stephanie Silitonga مصاحبه کرده است.
دیپلماسی مردم با مردم:پیشران دیپلماسی بنیادینِ کشور بزرگ در سالهای اولیۀ چین جدید، وظیفۀ مبرم دیپلماسی، جلب درک و حمایت بیشتر کشورها و مردم آنها بود. با توجه به شرایط، رئیس مائو تسه تونگ، نخست وزیر ژو انلای و دیگر بنیانگذاران جمهوری خلق تصمیم گرفتند که در جبهۀ دیپلماتیک، باید بر مردم تمرکز کنیم، با مردم کار کنیم و به آنها امیدوار باشیم.
دیپلماسی مردم با مردم:پیشران دیپلماسی بنیادینِ کشور بزرگ در سالهای اولیۀ چین جدید، وظیفۀ مبرم دیپلماسی، جلب درک و حمایت بیشتر کشورها و مردم آنها بود. با توجه به شرایط، رئیس مائو تسه تونگ، نخست وزیر ژو انلای و دیگر بنیانگذاران جمهوری خلق تصمیم گرفتند که در جبهۀ دیپلماتیک، باید بر مردم تمرکز کنیم، با مردم کار کنیم و به آنها امیدوار باشیم.
برند مجموعه ای از ادراکات ذهنی نسبت به عاملی است که در طول زمان شکل می گیرد. در این میان برند ملی تصویرکلی از یک کشوراست که ابعاد سیاسی،اقتصادی،تاریخی،فرهنگی را شامل می شود.
دیپلماسی عمومی شیعی جمهوری اسلامی به عنوان بخشی مهم از دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای زمینههایی است که بر اساس این زمینهها، ظرفیتها و محدودیتهای میدان عملیاتی دیپلماسی عمومی شیعی جمهوری اسلامی ایران پدید آمده است.
در سالهای اخیر روند روبه رشدی در بهرهبرداری از مفاهیم برندسازی ملی ایجاد شده است. تمرکز اصلی آن تلاشها بر ایجاد تمایز و جذابیت در کلاس جهانی است که قدرتمند و منحصربهفرد باشد تا برای اهداف مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بهرهبرداری قرار گیرد. این وظیفه را از وظایف مدرن دولتها در قرن بیست و یکم میدانند که بهدلایل مختلف در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.