دانش
حرف‌های سعید زیباکلام درباره دانشجو و دانشگاه، پرسش‌های روشن از وضع علم در ایران به همراه دارد. اما همین پرسش‌های عادی و روشن، گاه به سختی پرسیده می‌شوند؛ چرا دانشگاه در ایران حاضر به بردن بار علم نیست؟ چه مسئولیتی در برابر آینده کشور دارد؟
پروژه سامانه مدیریت دانش و اسناد مبتنی بر هوش مصنوعی از شرکت خلاق پیشگامان نوین افزار ثریا در تاریخ 14 آذر 1402 در پنل سامانه های اداری و حکمرانی توسط آقای محمدرضا رزاقی ارائه شد.
باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان IHTECC با ماموریت ارتقای برند ملی در بازارهای بین المللی در سال 98 شروع به کار کرد. این باشگاه تحت حمایت کریدور خدمات فناوری تا بازار، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و کریدور صادرات به ارائه خدمات ارزیابی صادرات می‌پردازد.
پروژه تحلیل سیستمی و طراحی سیاست های ارتباط صنعت و دانشگاه در ایران از آزمایشگاه طراحی سیاست علم و فناوری در تاریخ 28 بهمن 1402 در پنل حکمرانی آموزش عالی توسط آقای رضا حسان ارائه شد.
شرکت‌های دانش‌بنیان معدنی در زمینه خلق ارزش‌های نوین علمی، صنعتی و اقتصادی و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، ساخت تجهیزات فناورانه در داخل کشور و بومی سازی فناوری‌های وارداتی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند.
گزارش شاخص‌های حوزه‌های علوم و فناوری در سال ۲۰۱۸ با مقایسه وضعیت قدرت‌های علمی جهان، اعلام کرده است ایران در سال‌های ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) تا ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)، پنجمین رشد سالانه سریع جهان را در تولید مقالات علمی کسب کرده و در رتبه 15 جهان در زمینه تولید علم قرار دارد.
شرکت دانش بنیان بیان رایان عضو پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته چین (CHTF 2024)، نشان ویژه رویداد را از کمیته برگزاری این نمایشگاه دریافت کرد.
حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان یکی از سیاست‌ های معدودی است که نه تنها تمامی اجزای حاکمیت کشور بر اجرای آن اتفاق نظر دارند، بلکه حتی در بدنه کارشناسی و دانشگاهی کشور نیز اجماع نظر بر اهمیت و ضرورت اصلاح کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان وجود دارد. با این وجود و علی‌رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و تدوین و طراحی قوانین و برنامه‌ های بالادستی متعدد در این خصوص، اما شواهد اقتصادی گویای آن است که اقدامات و تلاش‌ های صورت گرفته عموما نتوانسته اند اهداف و دستاوردهای مورد انتظار را به صورت مطلوب برآورده سازند.
ارتقای برند ملی با افزایش اعتبار بین المللی و ایجاد مزیت رقابتی موجب افزایش نفوذ سیاسی، تحقق اهداف صادراتی، جذب سرمایه های خارجی و توسعه صنعت گردشگری می گردد. بنابراین، بررسی تعیین کننده های آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
قصه‌های پیشرفت روایتگر قهرمانان عرصهٔ علم و صنعت است. روایت آدم‌هایی که در برابر مشکلات داخلی و خارجی ایستادند و فریاد زدند #ما_می‌توانیم!

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir