برند
نماهنگ توانمندی های میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران در حاشیه مجمع دیپلماسی برند رونمایی شد.
یکی از مسائل اساسی ما در زمینه توریسم این است که به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان در زمینه‌های مختلف گردشگری، چرا هنوز از جایگاه بایسته برخوردار نیستیم؟ یک پاسخ به این سوال را می‌توان از منظر برندسازی و بازاریابی بررسی کرد. در واقع می‌توان گفت که ورود ما به عرصه گردشگری همراه با یکسری اصول مورد توافق تمامی ذی‌نفعان عرصه‌های سیاستگزاری، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت زیرساخت‌ها نبوده و نیست و اقدامات مقطعی و موردی در خلاء یک عزم جدی بر ورود به این بازار عظیم نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.
امروزه برندیابی شهری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها برای ایجاد توسعه پایدار، اهمیت زیادی دارد، اما این امر به دلایل مختلفی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌ است.
تصویر مقصد از جمله عوامل مهم مؤثر بر رفتار گردشگر و انتخاب مقصد است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران با استفاده از تکنیک دلفی فازی انجام شده است.
صنعت گردشگری به‌سرعت در حال تطبیق خود با شرایط جدید و رشد تکنولوژی‌های آنلاین و هوشمند است. از آنجا که محتوای تولیدشده توسط کاربران (گردشگران) داده‌های درخوری دربارۀ تصویر مقصد نزد گردشگران ارائه می‌هد، هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت تصویر مقصد ایران در رسانۀ اجتماعی اختصاصی گردشگری TripAdvisor بود.
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط سازمان برندفاینانس انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. در حقیقت شاخص ارزش ویژه برند ملی بیانگر ۲ موضوع کلیدی است. اول آنکه هر کشوری دارای چه میزان دارایی ناملموس است که بر اساس یک مدل ۶ وجهی اندازه‌گیری و معادل مالی آن‌ سنجیده می‌شود. دوم آنکه بیانگر میزان اعتبار ذهنی و اعتماد داخلی و خارجی به هر کشوری است.
سفر دو موتورسوار اسپانیایی ویسنته و فرناندا به ایران
این روزها هر مکانی در جهان دنبال این است که برای هویت منحصربه‌فرد خودش بازاریابی کند. اصطلاح «برند ملت‌ها» اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ در مقاله‌های سایمون انهالت دیده شد. او که سابقاً در حوزۀ تبلیغات فعالیت می‌کرد، در مشاهدات اولیۀ خود متوجه وجود ارتباطی بین برند شرکت‌های روبه‌رشد و کشورهای آن‌ها شد. او مشاهده کرد که موفق‌ترین برندها متعلق به کشورهایی بود که خودشان برندهای موفقی محسوب می‌شدند. انهالت با خودش گفت چرا کشورها، مثل شرکت‌ها، نتوانند تصویری را که از آن‌ها دیده می‌شود اصلاح کنند.
ایتالیا بهترین برند ملی گردشگری جهان و ژاپن، بهترین برند ملی گردشگری آسیا شد. شرکت «مشاوره بلوم» (Bloom Consulting) که در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شده است، در زمینه برندینگ کشورها، شهرها و مقاصد سراسر جهان فعالیت می‌کند. این شرکت به‌تازگی رتبه‌بندی برترین برندهای ملی‌ گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ میلادی را منتشر کرده است. این گزارش که هر سال منتشر می‌شود، با بررسی بیش از ۲۰۰ کشور جهان، به رتبه‌بندی برندهای ملی کشورهای جهان پرداخته است. در ادامه به بررسی برندهای ملی کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی می‌پردازیم.
متن فارسی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ویرایش ۲۰۱۰ به ارزیابی ارزش مالی برند می‌پردازد و سه جنبه اصلی را در نظر می‌گیرد: مالی، رفتاری و حقوقی. این استاندارد چارچوبی بین‌المللی برای سنجش علمی و دقیق ارزش برند ارائه می‌دهد. شرکت‌ها با استفاده از آن می‌توانند تأثیرات مالی، حقوقی و رفتار مصرف‌کننده را بر ارزش برند تحلیل کنند. در انتهای مقاله میتوانید متن فارسی استاندارد را دانلود کنید.
لوکزامبورگ 365000 یورو برای ارتقای رویدادهای ورزشی سرمایه گذاری می کند
کاستاریکا اولین کشور در جهان است که از هوش مصنوعی برای ایجاد برند ملی خود استفاده می کند.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir