تصوير برند یک ملت، يک موضوع مهم در دنياي پر چالش امروز مي باشد. جهاني سازي يعني کشورها براي جذب سرمايه گذاران، توريست ها، ایجاد تصویر مطلوب از کالاهای صادراتی ، رسانه ها، ايجاد اعتماد و غیره در رقابت تنگاتنگ مي باشند. از این رو براي کشورها و شهرها کاملاٌ ضروريست تا بدانند توسط مردم ساير مکان هاي ديگر چگونه ديده مي شوند و اينکه چگونه بايد دستاوردها، محصولات، خدمات و غیره خود را در تصوير برندشان منعکس کنند؛
هدف از پژوهش حاضر شناسایی مولفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران است.
هدف این پژوهش، شناسایی عوامل موثر بر برندسازی ملی در حوزه نخبگان و استعدادهای برتر و رتبهبندی آنان مبتنی بر مطالعه ای توصیفی اکتشافی و با رویکردی توسعه ای- کاربردی است.
برند مجموعه ای از ادراکات ذهنی نسبت به چیزی است که در طول زمان شکل می گیرد. یکی از قلمروهای برند، حیطه کشورها و ملت هاست بطوریکه تاکنون بیش از 50 کشور فعالیت هایی را بر روی برندشان متمرکز کرده اند تا جایگاه مطلوب برند ملی شان را در اذهان ایجاد کنند.
همواره تحولات جهانی و منطقهای، ضرورت دسترسی به صادرات موفق با محوریت کاهش هزینهها و افزایش میزان پذیرش محصولات را به امری حیاتی برای اقتصاد هر کشور تبدیل کرده است. از جمله فاکتورهای موثر در موفقیت صادرات، نشان (برند) ملی قابل قبول کشور مبداء نزد مشتریان کشور مقصد میباشد.
کشورها در واقع نامهایی هستند که از قدرت یک برند برخوردارند؛ چرا که به محض شنیدن نام یک کشور تداعیاتی در ذهن متبادر میشودکه شامل محیط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در آن کشور است و این تداعیات بر تصمیمگیریهای مرتبط با آن کشور تأثیر میگذارد. این اثر، قدرت برند ملی است.
با توجه به رشد اقتصادی و افزایش درآمد مردم در دنیا، درخواست برای محصولات کشاورزی نیز زیادتر شده است. به همین دلیل تقاضا برای تنوع بیشتری از محصولات و محصولات با کیفیت بالاتر افزایش یافته است.
در بازار به شدت رقابتی جهان کنونی، یکی از مهمترین دارایی های هر کشوری برند ملی است که میتواند کشور را در جذب سرمایه گذاری، توسعه ی صادرات و همچنین جذب گردشگر کمک کند، از این رو دولتها، تاجرین و کسب و کارها می بایست مراحلی را طی نمایند تا مطئمن شوند که برند ملی کشورشان به صورت راهبردی مناسب است.
https://fidibo.com/book/165622-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
کریستینا بانوی روسی است که در تهران زندگی میکند. او قوانین مربوط به حجاب را رعایت میکند و زندگیای همراه با عشق با همسر ایرانی خود دارد.
علم روسیه به طور سنتی به سمت رویکردهای غربی و مکاتب علمی غربی گرایش داشته است، در حالی که کشورهای جنوب جهانی به عنوان حاشیه علم جهان معرفی میشدند. در شرایط جدید، همکاری علمی روسیه تابع منطق سیاست خارجی با کاهش ارتباطات علمی با جهان غرب همراه است و مشخصه آن چرخش به سمت کشورهای دوست است.
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.