در دومین برنامه تخصصی «برند ملی» در رادیو سراسری گفتوگو دلایل اعلام عدم حضور ایران در این رویداد جهانی بررسی می شود.
در دومین برنامه تخصصی «برند ملی» در رادیو سراسری گفتوگو دلایل اعلام عدم حضور ایران در این رویداد جهانی بررسی می شود.
پیشکسوت حوزه برندسازی ملی و شهری در ایران در رادیو گفتوگو تصریح کرد: باید اعتماد بین مردم و حاکمیت را ارتقا داد تا کشور قدرتمند شده و قدرتمند باقی بماند و این مقدمه ورود به برندسازی است.
در اولین قسمت این برنامه که سه شنبه 9 بهمن با موضوع آشنایی با مفهوم برندسازی ملی و جایگاه آن در نظام حکمرانی و با حضور جناب آقای دکتر محمدرضا رستمی، معاون سابق وزیر ورزش و جوانان و مشاور عالی برندسازی و راهبری سازمان، به عنوان مهمان ویژه اجرا شد. همچنین جناب آقای دکتر جعفر شمسی در مصاحبهای به ابعاد برندسازی ملی و چالشهای برندسازی ملی در ایران پرداختند.
"برند ملی" اولین برنامه رادیویی در قالب گفتگوهای تخصصی با حضور صاحبنظران و کارشناسان حوزه برندسازی است که هدف آن ارتقاء آگاهی عمومی و بررسی چالشها و فرصتهای ارتقاء تصویر ایران میباشد.
پروژه درآمدی بر تحول در گردشگری با رویکرد اسلامی-ایرانی از اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران در تاریخ 30 بهمن 1402 در پنل سیاستگذاری فرهنگی توسط خانم پگاه یاوری فر ارائه شد.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تبریز از برنامههای ویژه برای حمایت از تولیدکنندگان باقلوا در گوگان خبر داد و هدف را تبدیل این شیرینی سنتی به یک برند ملی خواند و با تأکید بر اهمیت بهبود کیفیت تولید و ارتقاء زیرساختها گفت: با توانمندسازی کارگاههای سنتی تولید باقلوا، میتوان این محصول را به یکی از نمادهای فرهنگی و اقتصادی استان تبدیل کرد.
برندگذاري کشورها، فرآيندي است که از زمان ايجاد کشورها و تغييرات بينالمللي ايجاد شده و رويدادهاي فرهنگي و تاريخي در مقاطع مختلف زماني، قادر است شهرت و موقعيت کشور را تحتالشعاع خود قرار دهد.
نماهنگ توانمندی های میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران در حاشیه مجمع دیپلماسی برند رونمایی شد.
یکی از مسائل اساسی ما در زمینه توریسم این است که به رغم وجود ظرفیتهای فراوان در زمینههای مختلف گردشگری، چرا هنوز از جایگاه بایسته برخوردار نیستیم؟ یک پاسخ به این سوال را میتوان از منظر برندسازی و بازاریابی بررسی کرد. در واقع میتوان گفت که ورود ما به عرصه گردشگری همراه با یکسری اصول مورد توافق تمامی ذینفعان عرصههای سیاستگزاری، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت زیرساختها نبوده و نیست و اقدامات مقطعی و موردی در خلاء یک عزم جدی بر ورود به این بازار عظیم نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.
امروزه برندیابی شهری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها برای ایجاد توسعه پایدار، اهمیت زیادی دارد، اما این امر به دلایل مختلفی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
تصویر مقصد از جمله عوامل مهم مؤثر بر رفتار گردشگر و انتخاب مقصد است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران با استفاده از تکنیک دلفی فازی انجام شده است.