برندسازی یکی از ارکان اصلی توسعۀ اقتصادی و رقابتی است. در ایران اما محدودیتهای ساختاری و فرهنگی، مسیر برندسازی را پیچیده کردهاند. تشدید نوسانات ارزی، تحریمهای بینالمللی و… باعث شده برخی کسبوکارها توان برنامهریزی بلندمدت را نداشته باشند.
مدیر پژوهشکده آیندهپژوهی در سلامت با اشاره به ماهیت چندوجهی نظام سلامت که ابعاد گستردهای از آموزش و پژوهش تا ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را در بر میگیرد، بر لزوم اتخاذ نگاهی کلان و آیندهنگر برای برندسازی ملی در این حوزه تأکید کرد.
اندیشکده حرف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف اولین رویداد از سلسله رویدادهای "برندسازی ملی" را برگزار میکند.
هدف از برندسازی مکان، ایجاد تصویری مثبت و ماندگار در ذهن مخاطبان است تا آن مکان را از رقبا متمایز کرده و به یک مقصد جذاب تبدیل کند.
پادکست فارسی وی (ویکست) توسط احسان مهدینژاد نویسنده حوزه برند روایت میشه.
چطور این غول صنعتی ایرانی توانسته در سطح جهانی بدرخشد؟
آدیداس به مناسبت پنجاهمین سالگرد همکاری خود با تیم ملی فوتبال آرژانتین از کیت جدیدی رونمایی کرد.
همان طور که سازمان ها و محصولات به برندسازی و خلق هویت نیاز دارند؛ کشورها نیز با بهره گیری از اصول برندسازی مکان توانسته اند هویت و تصویری ایده آل و البته واقعی از خود جهت بهبود ارتباطات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی با دیگر کشورها و همین طور رونق صنعت گردش گری ایجاد کنند.
برندسازی یکی از عوامل کلیدی در موفقیت هر کسبوکار است. این موضوع شامل ایجاد یک هویت منحصربهفرد و قابل شناسایی برای کسبوکار یا محصول است که بتواند با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند و در ذهن آنها باقی بماند. در این میان، برندسازی رویدادها نقش مهمی در ایجاد تجربههای ماندگار برای مخاطبان و افزایش ارزش برند ایفا میکند.
نماد M که روی لباس ورزشکاران جهانی میبینید، یک نماد تولید ایرانی است. نماد M در شرکت مجید برگرفته از کلمه Merooj به معنی مورچه در زبان لری است.
معیارهای برندسازی مکانی موفق، متعدد و فراتر از ایجاد لوگو و شعار هستند
بر اساس گزارش City Nation Place و Bloom Consulting، برندسازی مکان می تواند به کشورها و شهرها کمک کند تا میلیاردها دلار سرمایه جذب کنند.