ایرانهراسی پروژهای راهبردی است که در پی مطرحساختن ایران بهعنوان تهدیدی بزرگ برای منطقه و همچنین برای صلح و امنیت جهانی است، بهطوری که باعث تضعیف و تخریب چهره ایران نزد افکار عمومی منطقه و جهان گردد.
جنگ غزه با اسرائیل که با شعار "طوفان الاقصی" آغاز شد، مورد توجه همه جهانیان قرار گرفت. این جنگ، یک جنگ ساده نبود، جنگ فلسطینیانی بود که مرگ را بر زندگی ننگین ترجیح داده اند. رسانه های مختلف جهان به این جنگ پرداخته اند.
پژوهش حاضر در صدد تحلیل گفتمانی رسانه های جریان اصلی ژاپن پیرامون جنگ اسرائیل و حماس به نمایندگی از ملّت فلسطین (در بازه زمانی سال های 2023و 2024) با تمرکز بر چهار رسانه؛ NHK، سانکی، ماینچی شیمبون و گروه رسانه ای نیکی از منظر نقش و برهم کنش الگوی توسعه ملی ژاپن در طراحی رویکرد و پیام های ارتباطات بین المللی این کشور است.
واقعه هفتم اکتبر و جنگ ششماهه علیه نواره غزه، از مهمترین رخدادهای بازنماییشده اخیر منطقه خاورمیانه در رسانههای جهانی قلمداد میشود.
محمد مرندی استاد دانشگاه تهران مصاحبه ای را با پادکست پرطرفدار دنی هیفانگ درخصوص ایران و محور مقاومت انجام داده است.
کارشناس لبنانی: فقط آمدهای اینجا تا کلمه ایران را تکرار کنی؟
کدام موشک ایرانی تانک مرکاوای اسرائیل را در جنوب لبنان زمینگیر کرد؟
تحریمهای جهانی، شرکت پوما را وادار به ترک اسپانسری فدراسیون فوتبال اسرائیل کرد.
کانال پرطرفدار هندی Think School با بیش از ۴.۵ میلیون دنبال کننده در یوتیوب به دلایل شکست ناپذیری ایران در مقابل آمریکا و اسرائیل پرداخته و توصیه هایی را به رهبران هند برای درس آموزی از تجربه ایران ارائه می کند.
برندسازی کشورها بهوسیله روشهای تجاری، پدیدهای نوین و یک راهبُرد مربوط به دیپلماسی عمومی است که با هدف فروش تصاویر جدید و برداشتهای نو از شهرها، کشورها و مناطق به مردم جهان صورت میگیرد. در جهان کنونی کشاکشی بر سر برندسازی رژیم صهیونیستی در جریان است.