آفریقا
ایران و غنا در سال 1974 روابط دیپلماتیک رسمی خود را آغاز کردند. هرچند چالش‌های اقتصادی باعث شد که غنا در سال 1981 سفارت خود در تهران را تعطیل کند، اما با این حال، دو کشور روابط دوستانه‌ خود را حفظ کردند. با بازگشایی دوباره سفارت غنا در سال 2008، دو کشور تعهد خود را به به تقویت روابط دوجانبه نشان دادند. به این خاطر، در اثر توسعه روابط سیاسی بین دو کشور، انتظار می رفت که تعاملات فرهنگی بین غنا و ایران نیز توسعه یابد.
آفریقای جنوبی از زمان انحلال نظام آپارتهید و واگذاری حاکمیت به سیاهان دیپلماسی فرهنگی نوینی را به عنوان بخشی از راهکار کلان خود اتخاذ نموده است.
دکتر سید محمدصادق قنادزاده در این کارگاه آموزشی به دیپلماسی تجاری ایران و آفریقا می پردازد.
در این کارگاه آموزشی دکتر محمد نیکخواه، تاریخ روابط خارجی ایران و آفریقا را شرح می دهد.
دکتر محمدرضا دهشیری،فنون مذاکرات تجاری با کشورهای آفریقایی را در این کارگاه آموزشی شرح می دهد.
هوش مصنوعی در سراسر آفریقا در حال تحول است و نوآوری‌هایی برای حل چالش‌های دیرینه به همراه آورده است.
در گزارش " چگونه سازمان‌های بخش خصوصی می‌توانند به تاب آوری اقتصادی در مناطق آسیب‌پذیر و متأثر از منازعه در خاورمیانه و شمال آفریقا کمک کنند؟"به بررسی نقش انجمن­های تجاری در بهبود فضای کسب­وکار و حمایت از رشد اقتصادی فراگیر و تاب‌آوری در اقتصادهای شکننده پرداخته و با بررسی چالش­های بالقوه پیرامون کارکرد این انجمن­ها، چارچوبی را برای توسعه آن ارائه می­دهد.
مرکز پژوهش­های اتاق ایران با انتشار گزارش " اقتصاد آفریقا؛ وضعیت موجود و چشم انداز پیش رو" به بررسی برخی از شاخص‌های مهم در قاره آفریقا از جمله فقر و نابرابری، امنیت غذایی، تغییرات اقلیمی و همچنین استراتژی کلان 2063 و چشم‌انداز اقتصادی این قاره می­پردازد. همچنین نقش آفریقا در محاسبات ژئواکونومیک قدرت­ها یی نظیر اتحادیه اروپا، ایالات متحده، چین، روسیه، ژاپن، هند، ترکیه، امارات و عربستان سعودی به تفصیل مورد بررسی قرار می­گیرد.
مرکز پژوهش­های اتاق ایران با انتشار گزارش " دیپلماسی اقتصادی آفریقای جنوبی" به بررسی ساختار اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی، مهمترین اسناد و استراتژی‌های کلان اقتصادی این کشور و روابط اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی می پردازد.
گسترش کامل بریکس مهم‌ترین نقطه عطف است که پس از آن گروه خود را در یک انشعاب جاده یافت که یا کیفیت همکاری را در ترکیب جدید حفظ و تقویت خواهد کرد و به یک نهاد اصیل حکمرانی جهانی و محرکی برای تشکیل نظم جهانی عادلانه‌تر تبدیل می‌شود، یا مسیر تبدیل شدن به باشگاهی سست را در پیش خواهد گرفت، شرکت در آن اعتبار دارد، اما اعضایش را به هیچ چیز ملزم نمی‌کند.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir